Wpisy 2012r.


14.12.12r.

Zmiany w logistyce.

Przedstawiamy relację z wczorajszego spotkania związków zawodowych z Dyrektorem Centrum Logistyki.

W dniu 13-12-2012 roku odbyto się spotkanie z Dyrektorem Centrum Logistyki Panem Jarosławem Toczko w zakresie Strategii Rozwoju Transportu, a którą to Zarząd PP S.A. przyjął już Uchwałę w sierpniu 2012r.

Strategia ta ma w dużym zakresie wpłynąć  na tak zwane odmłodzenie floty samochodowej, która jest własnością  Poczty Polskiej. Niemniej istotne w tym zakresie jest wprowadzenie systemów umożliwiających „śledzenie” trasy samochodów, w którym miejscu i gdzie aktualnie znajduje się konkretny pojazd. Ma to zdecydowanie poprawić wykorzystywanie floty samochodów. Poza tym ma zostać wdrożony system usprawniający rozliczanie się kierowców po zakończonych kursach.

Samochody mają być wymieniane na nowe maksymalnie co lat 8, w uzależnieniu od przebiegu kilometrów. W perspektywie najbliższych miesięcy, pracownicy zatrudnieni w warsztatach mają przejść cykl szkoleń  z zakresu serwisowania pojazdów tak, aby w dużym zakresie większość usterek pojazdów można było usuwać we własnym zakresie. Niestety, ale większość  dotychczas funkcjonujących warsztatów jak i samych oddziałów zostanie zlikwidowana.

W przypadku pracowników likwidowanych warsztatów samochodowych, mają mieć oni umożliwione przekwalifikowanie się na stanowiska kierowców. Zlikwidowane mają być do końca 2015 roku działy techniczne między innymi w miejscowościach:

Inowrocław, Włocławek, Bielsko-Biała, Częstochowa, Jasło, Nowy Sącz, Przemyśl, Tarnów, Zamość, Radom, Pruszcz Gdański, Stargard Szczeciński, Ciechanów, Płock, Siedlce, Jelenia Góra, Kłodzko.

W pierwszej kolejności, tj. w roku 2013 zlikwidowane zostaną działy techniczne w:

Rybniku, Ciechanowie, Jeleniej Górze, Kłodzku i Wałbrzychu. W kolejnym okresach następne.

Utrzymane ma zostać 10 stacji kontroli pojazdów. W działach technicznych, które pozostaną mechanicy zajmować się będą naprawami z zakresu:

przeglądów okresowych, przebiegowych i gwarancyjnych, napraw układów hamulcowych, kierowniczych i zawieszenia oraz elektryki. Naprawy blacharsko-lakiernicze wykonywane będą w dwóch lokalizacjach tj. w Grudziądzu i Lublinie.

Wprowadzane zmiany według Kierownictwa CL mają poprawić możliwości transportowe Poczty Polskiej S.A.

19.11.12r.

Czy dyskryminacja płacowa w naszej Spółce jest faktem? Czy możliwy jest wzrost wynagrodzenia zasadniczego?

WZZPP zawsze stał na stanowisku, że tak. Oferowaliśmy swoją pomoc w upominaniu się o swoje prawa. Proponowaliśmy drogę, którą należy podążać, aby swój cel osiągnąć. O ile gwarantowaliśmy pełne wsparcie, to nie ukrywaliśmy, że najważniejszym elementem osiągnięcia sukcesu jest wola podjęcia walki przez samego pracownika.

Jeden z naszych Kolegów-listonoszy skorzystał z tego i dzięki swojej wytrwałości w dniu 15.11.2012 roku podpisał stosowne porozumienie, które gwarantuje mu wzrost wynagrodzenia zasadniczego o 500 PLN (słownie: pięćset złotych).

Nie do końca wierzącym w powyższe polecamy lekturę dokumentu, który powinien rozwiać wszelkie wątpliwości.

09.11.12r.

W dniu 7.11.2012 roku w Warszawie odbyło się spotkanie Pracodawcy ze związkami zawodowymi. Głównymi tematami były zmiany organizacyjne Centrum Logistyki i Wer-ów oraz najbliższy Program Dobrowolnych Odejść.

Poruszono również sprawę planowanych zmian w Centrum Informatyki.

Z uzyskanych informacji wynika, że obecne Centrum Logistyki wraz z Węzłami Ekspedycyjno-Rozdzielczymi utworzą wspólne Centrum Operacji Logistycznych. Uruchomienie nowej jednostki planowane jest na 01.02.2013 roku.

Powstanie 9 Regionów. Ich siedziby mieścić się będą w: Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu.

Według zapewnień przedstawicieli Pracodawcy, pracownicy eksploatacji łączonych centrów otrzymają jedynie informacje kadrowe o przejściu do nowego centrum. Wszelkie rekrutacje i ewentualne redukcje dotyczyć mają pracowników obszaru administracji. Pracodawca szacuje, że w wyniku zmian zostanie zmniejszona liczba etatów łącznie o około 150, w tym około 50 etatów menedżerskich.

Planowany na początek przyszłego roku Program Dobrowolnych Odejść obejmować  ma wszystkich pracowników Spółki. Pracodawca nie zamierza również wprowadzić limitów chętnych do skorzystania z PDO. Wszystko jednak będzie zależało od bezpośredniego przełożonego pracownika zgłaszającego się do Programu. To on będzie opiniował, czy ten pracownik jest mu niezbędny, czy poradzi sobie bez niego.

Przedstawiciele związków zawodowych poinformowali stronę Pracodawcy o pewnych krokach podejmowanych w stosunku do pracowników CIT. Wiceprezes Spółki poinformował, że nie ma żadnej decyzji odnośnie zmian w tej jednostce, niemniej same zmiany są nieuniknione. O konkretach zatem nie można jeszcze rozmawiać.

31.10.12r.

Przewodniczący Zarządu WZZPP Piotr Moniuszko oraz Przewodnicząca Komisji Terenowej nr 10 Aleksandra Czajka oskarżeni o popełnienie przestępstwa z art.216 kodeksu karnego?

Do prokuratury w Wałbrzychu wpłynęło doniesienie o przypuszczeniu popełnienia przestępstwa przez Przewodniczącego Zarządu WZZPP Piotra Moniuszko oraz Przewodniczącą  Komisji Terenowej nr 10 Aleksandrę  Czajkę, złożone przez Przewodniczącego  Międzyzakładowej Komisji Związku Zawodowego „Kontra” Pracowników Poczty Polskiej Piotra Grzybowskiego.

Wedle złożonego doniesienia, Przewodniczący Zarządu WZZPP Piotr Moniuszko oszkalował Przewodniczącego  „Kontry” w wiadomości  mailowej skierowanej do  ówczesnego Zastępcy Dyrektora CZK, a o której Pan Grzybowski został  poinformowany. Przewodniczący Piotr Moniuszko miał go tam określić mianem osoby niedouczonej oraz stwierdzić, że nie reprezentuje on postawy moralnej jaką winien reprezentować jako absolwent Wydziału Teologicznego oraz że jest półinteligentem. Zarzuty dotyczą również faktu, że w zeszłym roku Przewodniczący Piotr Moniuszko w wiadomości mailowej przesłanej do Przewodniczącego MKZZ „Kontra” Piotra Grzybowskiego oświadczył mu, że nie życzy sobie od niego, by ten przesyłał na jego adres mailowy jakąkolwiek korespondencję  mailową.

Przewodniczącej Komisji Terenowej nr 10 Aleksandrze Czajce zarzucił, że ta w rozmowie z dwoma innymi pracownikami Poczty Polskiej, stwierdziła że Przewodniczący MKZZ „Kontra” Piotr Grzybowski nie powinien zajmować pełnionej funkcji.

Ponadto w ocenie Przewodniczącego Grzybowskiego komunikat z 20.07.2012r dotyczący druków bezadresowych rozpowszechniony wśród pracowników przez Przewodniczącą Komisji Terenowej nr 10 Aleksandrę Czajkę stanowi pomówienie.

Sami nie wiemy- śmiać się, czy płakać…

22.07.12r.

Dziś w ramach cyklu, oko pracownika o oku pracownika.

20.07.12r.

Dnia 3 lipca 2012 roku Zarząd Poczty Polskiej S.A. przyjął uchwałę nr 215/2012, mocą której „doręczanie druków bezadresowych realizowane będzie przez listonoszy w ramach zakresu obowiązków”.

Pominiemy milczeniem przyjęcie uchwały dnia 3. lipca, która ma moc obowiązującą od dnia 1. lipca, a zostaje ona opublikowana dopiero 19. lipca.

Nie możemy jednak przemilczeć innego faktu. Być może obecny Zarząd nie wie o istnieniu pewnego dokumentu. Dlatego też uprzejmie go przypominamy. Oto Porozumienie z dnia 13. grudnia 2006 roku zawarte pomiędzy pracodawcą i siedmioma związkami zawodowymi, które dotyczyło między innymi druków bezadresowych.

Czy Porozumienie to przestało już obowiązywać? Rozumiemy, że sytuacja jest trochę skomplikowana ze względu na to, że w imieniu Związku Zawodowego „Kontra” oraz nota bene również innej organizacji, której przewodniczy Krzysztof Dobrosielski porozumienie podpisał obecny niemal w każdym wydaniu dwutygodnika pocztowego Dyrektor Biura Rozwoju Usług KEP Pan Sławomir Żurawski.

Naszym zdaniem, niezależnie jednak od punktu widzenia, który zmienia się wraz ze zmianą siedzenia umów należy dotrzymywać.

19.07.12r.

W dniu dzisiejszym WZZPP wystosował pismo do Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie pseudozmian w komórkach kadrowo-płacowych naszej Spółki. Wystąpienie nasze otrzymają również do wiadomości wszystkie kluby poselskie i parlamentarne.

17.07.12r.

Kolejne spostrzeżenia pracowniczego oka.

19.06.12r.

Zapraszamy do lektury kolejnego odcinka z naszego cyklu „Okiem Pracownika”.

11.06.12r.

Przedstawiamy relację z III Turnieju Piłkarskiego o puchar Władz Samorządowych Braniewa i Zarządu WZZPP

Wyniki III Turnieju Piłkarskiego o puchar Władz Samorządowych Braniewa i Zarządu WZZPP:

I miejsce-Puchar Starosty Braniewskiego: Rosja-Kaliningrad.

II miejsce-Puchar Burmistrza Braniewa: Poczta Braniewo.

W finale Rosja pokonała Pocztę  Braniewo 2:0

III miejsce-Puchar Wójta Gminy Braniewo: Darz Bór.

IV miejsce: Brajax Braniewo

W małym finale Darz Bór wygrał z Brajaxem 2:1

Kolejne miejsca zajęli:

V: Poczta Częstochowa WZZPP

VI: KOKO EURO SPOKO Sztum

VII: Poczta Toruń

VIII-Puchar Zarządu WZZPP, przyznawany w myśl zasady, że „powinnością  związku zawodowego jest obrona najsłabszych”:

KT nr 8 Wrocław.

Dla chętnych poczucia klimatu tego wydarzenia polecamy mini-fotoreporta

24.04.12r.

Dnia 05.05.2012 roku na Nysie Łużyckiej odbędzie się II Pocztowy Spływ Kajakowy pod patronatem WZZPP. Program imprezy na okolicznościowym plakacie.

Szczegółowych informacji udziela Kolega Rudolf Kuczyc pod numerem telefonu 723-404-211.

23.04.12r.

Mantry pracodawcy ciąg dalszy. Otrzymaliśmy odpowiedź na propozycję spotkania w ramach prowadzonego przez WZZPP sporu zbiorowego.

20.04.12r.

WZZPP zaproponowało Zarządowi Poczty Polskiej S.A. spotkanie w ramach sporu zbiorowego dnia 25 kwietnia 2012 roku.

19.04.12r.

W dniu wczorajszym na Portalu intranetowym Poczty Polskiej S.A. ukazał się komunikat pracodawcy na temat wystąpienia WZZPP w sprawie spełnienia postulatów pracowniczych.

W komunikacie tym, jego autor świadomie wprowadza Pracowników w błąd. Kłamstwem jest, że pismo nasze dotarło do drugiej strony dnia 10. kwietnia 2012 roku. Pracodawca otrzymał je 6. kwietnia, a więc ustawowy termin na ustosunkowanie się do żądań minął dnia

10. kwietnia. Wobec braku jakiejkolwiek odpowiedzi uznać należy, że w świetle Ustawy o rozwiązywaniu sporów zbiorowych WZZPP jest w sporze zbiorowym od dnia 11 kwietnia 2012 roku.

Czy do faktu dotrzymywania terminów też potrzeba sztabu prawników? Czy 2+2=4 czy też może jakaś opinia prawna sprawia, że 5?

A oto dowód portalowego kłamstwa.

http://wzzpp.home.pl/pracodawca/sp%C3%B3r%20zbiorowy.png
http://wzzpp.home.pl/stanowiska/dor%C4%99czenie%20sporu%20zbiorowego.pdf

16.04.12r.

Otrzymaliśmy lakoniczne pismo w sprawie zgłoszonych przez WZZPP postulatów pracowniczych, którego treść prezentujemy. Zarząd Poczty Polskiej S.A. na podstawie bliżej nam nieznanej opinii prawnej, sporządzonej przez nieznanego nam znawcę prawa twierdzi, że żądania nasze nie mogą stanowić sporu zbiorowego. Musimy przyznać, że takiego Zarządu naszej firmy to jeszcze nie mieliśmy, a z takim lekceważeniem partnera społecznego jeszcze się nie spotkaliśmy.

Po raz kolejny okazało się, że wartości, na które tak często powołuje się Prezes Spółki to fikcja, a dialog społeczny w naszej firmie właściwie nie istnieje.

Stosowne kroki w tej skandalicznej, w naszej opinii sprawie, już podjęliśmy. Szczegóły niebawem.

06.04.12r.

WZZPP w dniu dzisiejszym skierował do Zarządu Poczty Polskiej S.A. pismo, w którym oczekuje spełnienia postulatów pracowniczych. Brak ich realizacji w terminie 3 dni oznaczać będzie wszczęcie sporu zbiorowego.

04.04.12r.

W związku z nieprawdziwymi informacjami rozpowszechnianymi na Portalu intranetowym Poczty Polskiej S.A. oświadczamy, że jedynym, prawidłowym adresem mailowym naszej organizacji jest

zarzad@wzzpp.pl

23.03.12r.

Informujemy, że w dniu 26 maja 2012 roku Komisja Terenowa nr 3 WZZPP wraz z władzami samorządowymi Braniewa organizują

III turniej piłkarski.

Aby przypomnieć klimat zeszłorocznego wystarczy kliknąć tutaj.

Prezentujemy Państwu oficjalny plakat tego wydarzenia i Regulamin Turnieju, na których znaleźć można szczegółowe o nim informacje oraz dane niezbędne do rejestracji zespołów. Przypominamy, że jak co roku, ich liczba jest ograniczona.

19.03.12r.

W związku z nieprawdziwymi informacjami rozpowszechnianymi na Portalu intranetowym Poczty Polskiej S.A. oświadczamy, że jedynym, prawidłowym adresem mailowym naszej organizacji jest

zarzad@wzzpp.pl

Aktualne numery telefonów oraz adresy poczty elektronicznej poszczególnych Członków Zarządu WZZPP można znaleźć klikając w odnośnik Zarząd. 23.03.12r.

Informujemy, że w dniu 26 maja 2012 roku Komisja Terenowa nr 3 WZZPP wraz z władzami samorządowymi Braniewa organizują

III turniej piłkarski.

Aby przypomnieć klimat zeszłorocznego wystarczy kliknąć tutaj.

Prezentujemy Państwu oficjalny plakat tego wydarzenia i Regulamin Turnieju, na których znaleźć można szczegółowe o nim informacje oraz dane niezbędne do rejestracji zespołów. Przypominamy, że jak co roku, ich liczba jest ograniczona.

plakat—-regulamin 20.03.12r.

Okiem Pracownika

Dziś w ramach cyklu przedstawiamy list jednego z Pracowników, którego treść wprawiła nas w osłupienie. Rzadko anonimy traktujemy poważnie, ten jednak uznaliśmy za bardzo prawdopodobny i wiarygodny. Stąd decyzja o jego publikacji.

czytaj… 19.03.12r.

Przedstawiamy stanowiska WZZPP w sprawie przedłożonych projektów zmian w Zakładowym Układzie Zbiorowym Pracy oraz zasadach przyznawania premii.

16.03.12r.

Dziś rozpoczynamy nowy cykl zatytułowany: „Okiem Pracownika”. Na początek proponujemy relację z jednego ze spotkań przedstawicieli CZK z kadrą kierowniczą w sprawie planowanych zmian w ZUZP i systemie premiowania.

05.03.12r.

Informujemy, że zmianie uległa struktura WZZPP. Z dniem 03.03.2012 roku przestała istnieć Komisja Terenowa nr 2. Jej Członkowie zasilą KT nr 8.

Ponadto, wszystkie pozostałe Komisje Terenowe swoim działaniem obejmują obszary powołanych niedawno Regionów Sieci. Wyjątkiem jest KT nr 10, która działa na terenie miasta Wałbrzych i powiatu wałbrzyskiego.

Szczegółowe informacje o strukturach terenowych organizacji znajdą Państwo klikając w odnośnik Komisje Terenowe.

 04.03.12r.

Walne Zebranie Członków WZZPP za nami. Serdecznie dziękujemy wszystkim, licznie przybyłym Delegatom jak i Gościom. Za niedociągnięcia, których mamy nadzieję było niewiele- przepraszamy. Niebawem na naszej stronie szczegóły z tego spotkania.

Przewodniczącym Związku na nową kadencję wybrany został Kolega Piotr Moniuszko. Pełna lista władz organizacji dostępna jest w zakładce Struktury WZZPP po lewej stronie.

Wraz z kolejną kadencją ruszamy z nową odsłoną naszej witryny internetowej. Teraz z Wolnym Forum tworzy ona dość zgrany duet. Mamy nadzieję, że przypadnie ona Państwu do gustu.

23.02.12r.

Prezentujemy informację o wczorajszym spotkaniu w sprawie projektów zmian ZUZP-u i Regulaminu Premiowania.

„Aby wszystkim żyło się lepiej”

Dnia 22.02.2012 o godzinie 11:00 w Warszawie odbyło się spotkanie pracodawcy z przedstawicielami związków zawodowych w sprawie przedłożonych projektów zmian Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy oraz Regulaminu Premiowania.

Nowoczesny, w opinii pracodawcy system wynagradzania, jako warunek konieczny do realizacji Strategii Spółki i Polityki Personalnej został zaprezentowany w trakcie kilku godzinnego spotkania Zarządu PP na czele z Prezesem J. Jóźkowiakiem z licznie zgromadzonymi przedstawicielami ZZ.

Już w pierwszych słowach Prezes zapewniał o potrzebie konsekwentnego działania w realizacji Strategii, przypomniał zdecydowanym głosem o punkcie, od którego odwrotu już nie ma. Zbliżające się od stycznia 2013 roku uwolnienie rynku, wraz z prognozowaną utratą klientów umownych stanowiących 80 procent przychodu, może mocno pogorszyć sytuację finansową firmy. Możliwe również łączenia podmiotów konkurencyjnych np: InPost, Deutsche Post oraz innych wyraźnie niepokoiły Prezesa. Realizację założeń strategicznych ma wspierać prosty i jasny system motywacyjny premiujący za osiągnie rezultatów i działanie zgodne z nowymi wartościami firmy. Wszystko to, co inni już po prostu zrobili, musimy wreszcie odnieść wynagrodzenia do rynku – przekonywał zebranych organizator spotkania.

Kolejno przedstawiano w ramach prezentacji projekt przedłożonych zmian Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy oraz Regulaminu Premiowania. Projekt restrukturyzacji finansowej w PP S.A. nabiera coraz bardziej realnych kształtów. Nowy system w założeniu pracodawcy ma zachęcać pracowników do wysiłku na rzecz osiągnięcia nałożonych planów rzeczowo-finansowych. Aby maksymalnie uprościć system premiowania, w projekcie zostaje wprowadzona roczna premia motywacyjna, która będzie wypłacana kwartalnymi zaliczkami. Warunkiem wypłaty zaliczki rocznej premii motywacyjnej będzie łączne spełnienia kryteriów, którymi będą:

• osiągnięcie przez Spółkę kwartalnego wyniku biznesowego,

• realizacja przez jednostkę organizacyjną kwartalnych ilościowych oraz jakościowych celów,

• realizacja przez pracownika indywidualnych celów sprzedażowych lub zadaniowych,

• poprawna realizacja zadań wynikających z zakresu obowiązków oraz postępowanie zgodnie z wartościami Spółki. Część premii będzie uruchamiana w rozrachunku kwartalnym, pozostała w rocznym.

Główną korzyścią z wprowadzenia nowego systemu premiowego ma być, według pracodawcy powiązanie wyników oceny pracownika z motywacją finansową i premia za wysoką sprawność oraz skuteczność w działaniu, a nie za obecność w pracy. Ponadto wskaźnik premii uzależniony będzie od rodzaju wykonywanej pracy, a nie do jednostki organizacyjnej, w której dany pracownik jest zatrudniony.

Po 2 godzinnej prezentacji rozpoczęła się sesja pytań ZZ. Pytania dotyczyły konkretnych, praktycznych konsekwencji wdrożenia systemu dla określonego typu zdarzeń np: rozbiórki rejonów, choroby pracowników itp. Duże zaniepokojenie wzbudziła kwestia nakładania wysokich planów sprzedażowych oraz sytuacji z drukami manipulacyjnymi w UP, które obawiają się, że z uwagi na brak druków będą miały problem z realizacją usług i wykonaniem nałożonych na nich planów.

Sporo kontrowersji wzbudziło uzależnienie wypłaty premii bezpośrednio od wyników Spółki, jak również wprowadzenie dodatkowych form płac; czasowo-prowizyjnej i prowizyjnej. Z punktu widzenia pracodawcy zalety takiego rozwiązania są dwa. Przede wszystkim, pracownik ma większą motywację do pracy- wie, że im bardziej się postara, tym większe będą jego zarobki. Będzie zatem wydajniejszy, bardziej skoncentrowany na pracy, bardziej uprzejmy dla klientów. Nie trzeba go będzie zachęcać do dodatkowej pracy, gdyż będzie w niej widział okazję do dodatkowego zarobku. Pracownika nie trzeba również „dopieszczać” dodatkowymi bonusami, wystarczy mu to, co wypracuje samodzielnie. Drugą zaletą z punktu widzenia pracodawcy są koszty. Kiedy firmie idzie kiepsko, istotną sprawą okazują się stałe koszty, takie jak pensje. Pracownik, którego pensja podstawowa jest niska, kosztuje firmę mało. Z drugiej strony, gdy firmie idzie świetnie, wypłacanie wysokich nagród pracownikom nie jest problemem. Dlatego tego typu pracownicy są mniej narażeni na zwolnienie.

Tyle pracodawca. Wolny Związek Zawodowy Pracowników Poczty swoje stanowisko w sprawie przedłożonych projektów przedstawi za kilka dni.

Dariusz Kurzyk

Członek Zarządu WZZPP

Przewodniczący KT nr 9

22.02.12r.

WZZPP zakończyło akcję zbierania podpisów pod wnioskiem o referendum w sprawie wieku emerytalnego. Serdecznie dziękujemy wszystkim tym, którzy poparli tę inicjatywę.

Na adres związku wpłynęły również podziękowania od Piotra Dudy-Przewodniczącego KK NSZZ Solidarność. Prezentujemy Państwu ich treść, bo podziękowania te należą się głównie Wam-Drodzy Pracownicy.

21.02.12r.

Dnia 22.02.2012 roku o godzinie 11:00 w Warszawie odbędzie się spotkanie pracodawcy z przedstawicielami związków zawodowych w sprawie przedłożonych projektów zmian Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy oraz Regulaminu Premiowania.

20.02.12r.

Przypominamy Członkom naszego związku, że dnia 03.03.2012 roku o godzinie 09:00 odbędzie się Walne Zebranie Delegatów WZPPP. Miejscem spotkania będzie WenderEDU Business Center, które znajduje się we Wrocławiu przy ulicy Świętego Józefa 1/3.

Serdecznie zapraszamy!

02.02.12r.

Wiele razy, zarówno na intranetowym Portalu jak i na Wolnym Forum zarzucano nam, że nie chcemy publikować informacji w wewnętrznej sieci. W tym tygodniu chcieliśmy. Dzisiaj już możemy oficjalnie poinformować, że za Portal dziękujemy, nie skorzystamy.

Dnia 30.01.2012 roku zwróciliśmy się do Redaktora Naczelnego Portalu z wnioskiem o zamieszczenie informacji na temat zakończenia sporu dotyczącego Zakładowego Społecznego Inspektora Pracy. Uznaliśmy, że warto to zrobić, gdyż problem ten jest szczególnie ważny dla pracowników, bo ZSIP jest często jedyną gwarancją przestrzegania w miejscu pracy przepisów bhp.

Z wielkim zdziwieniem zapoznaliśmy się z odpowiedzią, która dotarła do nas po dwóch dniach (czyżby niezbędne konsultacje?). Okazuje się, że „Intranet nie służy do publikowania informacji o sporach sądowych między pracownikami a pracodawcą”. Poza tym nasza informacja zawierała „subiektywne zapisy ocenne”. Szanowna Pani Redaktor, zdanie, na które Pani się powołuje, mówiące o tym, że „pracownicy byli pozbawieni ochrony stanu bezpieczeństwa i higieny pracy przez wybranego ZSIP”, to nie nasza opinia, a niezawisłego Sądu Najwyższego, a temu obiektywizmu odmówić nie można.

Nie potrafimy pojąć, jak niezależny i samorządny związek zawodowy ma nie wygłaszać subiektywnych ocen. Jakież one mają być? Jedynie słuszne i będące w zgodzie z pracodawcą? Nie będą! Poglądy, jakoby intranetowy Portal był wiarygodnym i rzetelnym źródłem informacji dla Pracowników wkładamy na półkę z bajkami i pozostaniemy tylko na naszym serwerze.

Zakładka „Związki Zawodowe” w intranecie zawiera aż trzy wiadomości. Wnioski, dlaczego reprezentanci Pracowników omijają Portal szerokim łukiem pozostawiamy Państwu.

01.02.12r.

Publikujemy apel Kolegów z NSZZ Listonoszy Poczty Polskiej o pomoc finansową dla poszkodowanego w pożarze listonosza.

27.01.12r.

Sąd Najwyższy oddalił skargę kasacyjną złożoną przez Pocztę Polską S.A. w sprawie wyboru Zakładowego Społecznego Inspektora Pracy, pana Leszka Mularczyka. W ten sposób kończy się spór WZZPP z pracodawcą w tej kwestii. Warto przeczytać uzasadnienie Sądu, choćby z tego powodu, że nieczęsto można znaleźć w uzasadnieniach sądowych przymiotniki, takie jak: absurdalne, niedorzeczne, zdumiewające, uporczywie, naganne, radykalnej i w końcu niedopuszczalne. Szkoda, że dzięki uporowi pracodawcy przez tak długi okres czasu pracownicy byłego województwa wrocławskiego pozbawieni byli ochrony stanu bezpieczeństwa i higieny pracy przez wybranego ZSIP.

13.01.12r.

Przedstawiamy stanowisko WZZPP w sprawie przedstawionego projektu Programu Dobrowolnych Odejść.

09.01.12r.

Otrzymaliśmy zaproszenie od Przewodniczącego Komisji Krajowej NSZZ Solidarność do zaangażowania się w zbieranie podpisów pod wnioskiem o przeprowadzenie referendum w sprawie wieku emerytalnego. W pełni podzielamy pogląd Przewodniczącego Dudy, że w tej sprawie potrzebna jest apolityczna koalicja związków zawodowych i organizacji pozarządowych przeciwnych proponowanym zmianom w systemie emerytalnym. Przypominamy, że podczas expose Premier Tusk zapowiedział wyrównanie i podniesienie wieku emerytalnego do 67 lat.

Niniejszym informujemy, że przystępujemy do tej koalicji i rozpoczynamy propagowanie akcji zbierania podpisów pod tym wnioskiem. Załączamy wzór poparcia wniosku oraz instrukcję do niego. Podpisane listy prosimy odsyłać na adres organizatora, tj.:

Oddział Komisji Krajowej

NSZZ „Solidarność” w Warszawa

ul. Jasna 7

00-119 Warszawa

Czas nie jest w tej sprawie naszym sprzymierzeńcem, dlatego prosimy o zmobilizowanie się i jak najszybsze odsyłanie list poparcia.

Każdy podpis jest bardzo ważny! Podpisać pod wnioskiem może się każdy pełnoletni obywatel Rzeczpospolitej. Zaangażujmy w tą akcję pracowników, rodziny i znajomych. Upomnijmy się o nasze prawa!

06.01.12r.

Informujemy wszystkich Członków WZZPP, że Zarząd Wolnego Związku Zawodowego Pracowników Poczty zwołuje na dzień 03.03.2012 roku Walne Zebranie Delegatów. Przypominamy, że to najwyższy, statutowy organ naszego związku.

Liczymy, że podany z dość dużym wyprzedzeniem termin spotkania pozwoli Państwu na ustalenie swoich planów tak, aby czynnie wziąć udział, zarówno w rozliczaniu ustępującego Zarządu, jak i w wyborze nowych władz.

Nadmieniamy, że zgodnie z § 25 Statutu WZZPP, w Walnym Zebraniu może wziąć udział każdy Członek związku.